W środowisku pracy bardzo często pojawiają się konflikty, które zwykle wynikają z silnej rywalizacji, zazdrości i zawiści między pracownikami. Te negatywne uczucia przekładają się na zazdrość zawodową, która może, ale nie musi, być uzasadniona zachowaniem osoby, która wzbudza zazdrość wśród innych.
Analiza
Jeśli jeden lub kilku współpracowników zazdrości Ci awansu, wyraźnie lepszych wyników pracy lub dobrych relacji z przełożonymi, mogą próbować stworzyć zły obraz Twojej osoby w oczach innych. W tej sytuacji najlepiej zacząć od przeanalizowania, czy zazdrość rzeczywiście jest spowodowana niewłaściwym zachowaniem drugiej osoby, czy też przeciwnie — jest to nieuzasadniona patologiczna zazdrość. Świetny artykuł w tym temacie powstał na portalu www.polemika.pl i zaraz co nieco sobie powiemy właśnie na podstawie tego wpisu.
Reakcja
W każdym razie działaj szybko i nie bój się wyrażać swoich opinii, ponieważ unikanie konfliktu może go tylko pogłębić. Kiedy będziemy chcieli rozwiązać ten problem, będzie już za późno, sprawa wymknie się spod kontroli i będziemy musieli znosić dyskwalifikujące komentarze pod naszym adresem, aż do tego stopnia, że będziemy nawet myśleć o rezygnacji z pracy, aby jak najszybciej uciec od problemu. Strategia.
Jeśli osoba, która chce cię skrzywdzić, robi to w sposób bardziej subtelny, krytykując cię za plecami, nie pokazując ci twarzy, strategia, którą należy zastosować, jest nieco bardziej skomplikowana. Pokaż współpracownikowi, że nie interesuje Cię, co on o Tobie myśli, i traktuj go z życzliwością i sympatią, chwaląc jego pozytywne cechy.
Pewność siebie
Ważne jest, aby widzieli, że jesteś pewny siebie w swoim sposobie pracy, że nie dotyka Cię niesprawiedliwa krytyka, że zasługujesz na uznanie współpracowników i że nie jesteś tam po to, aby z kimś rywalizować, ale aby wykonywać swoje zadania najlepiej jak potrafisz tak jak wszyscy inni.